Blog posts

Sałatka dietetyczna z tuńczykiem

Sałatka dietetyczna z tuńczykiem

Kolacja, Przekąski, Sałatki, Zdrowie

Pełna smaku, bardzo prosta w przygotowaniu, sałatka dietetyczna z tuńczykiem i ryżem. Idealna propozycja na lekką kolację, pyszną, zdrową przekąskę, a nawet obiad do pracy. Proste składniki, czyli tuńczyk, seler naciowy, ogórek, szczypiorek, czerwona cebula oraz ryż brązowy łączą się, aby stworzyć pyszną i sycącą sałatkę. Warto podkreślić, że ta lekka sałatka z tuńczykiem nie zawiera majonezu. Zastąpiliśmy go całkowicie jogurtem greckim, który jest wystarczająco gęsty, aby dobrze połączyć wszystkie składniki.

Sałatka uwiedzie Cię delikatnym mięsem tuńczyka, chrupiącymi warzywami i kremowym dressingiem! Czasem zdarza się, że ta fit sałatka z tuńczykiem trafia na nasz stół jako pyszny farsz w pomidorach. W sezonie letnim, kiedy pomidory są najpyszniejsze i wielu z nas uprawia je w ogródku, można przygotować rewelacyjną przekąskę, która idealnie sprawdzi się na przykład jako dodatek do mięs z grilla. Co najważniejsze, 100 gramów tej pysznej sałatki to tylko ok. 70 kcal!

Sałatki z tuńczykiem często są przepełnione majonezem. W naszej sałatce znajdziesz aromatyczny, dużo zdrowszy sos na bazie gęstego jogurtu. Sałatka bardzo dobrze przechowuje się w lodówce, a dzięki prostym składnikom jest ekonomiczna i łatwo dostosujesz ją do smaków, które lubisz. Jeśli wolisz, ryż brązowy możesz zastąpić ryżem białym. Do fit sałatki z tuńczykiem możesz również dodać więcej warzyw. Świetnie sprawdzą się brokuły, karczoch, awokado oraz cukinia. Jeśli chcesz zwiększyć ilość białka, dodaj trochę jajek, fasoli lub łososia.

Zawsze szukamy nowych sposobów na wykorzystanie tuńczyka, a ten przepis na dietetyczną sałatkę z tuńczykiem należy do naszych ulubionych. Bardzo lubimy podawać go w zawiniętej sałacie, ale świetnie smakuje też z krakersami lub klasycznie prosto z miski. Mamy nadzieję, że Wam również spodoba się nasz pomysł na sałatkę i wypróbujecie go przy najbliższej okazji. Zapraszamy zatem na przepis i polecamy nie tylko fanom tuńczyka!

Sałatka dietetyczna z tuńczykiem


Sałatka dietetyczna z tuńczykiem

Składniki: 

Na sałatkę:

  • tuńczyk w puszce: 1 op. (170 g)
  • seler naciowy: 3 łodygi
  • ogórek zielony: 1 szt.
  • szczypiorek: 1 duży pęczek lub 2 mniejsze
  • czerwona cebula: 1 szt.
  • ryż brązowy: 100 g

Na sos:

  • jogurt grecki: 3/4 szklanki
  • świeżo wyciśnięty sok z cytryny: 1 łyżka
  • posiekana natka pietruszki: 1- 2 łyżki
  • musztarda Dijon: 1 łyżeczka
  • sól i pieprz do smaku

Sałatka dietetyczna z tuńczykiem


Sałatka dietetyczna z tuńczykiem – przepis

Przygotowanie: 

Do przygotowania sałatki polecamy użyć tuńczyka w kawałkach, a nie rozdrobnionego. Zdecydowanie lepiej sprawdzi się również tuńczyk w sosie własnym, a nie w oleju.

Basmati, to nasz ulubiona odmiana ryżu i bardzo chętnie dodajemy go min. do sałatek. Tym razem w celu obniżenia jeszcze nieco kaloryczności sałatki, użyliśmy ryżu brązowego. Możesz również zupełnie go pominąć, ale wówczas naszym zdaniem sałatka straci zdecydowanie na smaku.

Ryż ugotuj zgodnie z przepisem na opakowaniu.

W małej miseczce dokładnie wymieszaj wszystkie składniki na sos.

Tuńczyka odsącz dobrze z zalewy.

Seler, czerwoną cebulę oraz ogórka pokrój w małą kostkę.

Szczypiorek posiekaj.

Wszystkie składniki przekładamy do miski i mieszamy z przygotowanym dressingiem. Sałatkę możesz również podać w sposób przedstawiony na naszym zdjęciu, a składniki wymieszać bezpośrednio przed podaniem.

Zobacz więcej przepisów na wiosenne i letnie sałatki. Pyszna jest nasza sałatka z kalafiora i brokuła oraz sałatka grecka z serem feta. Kolorowa i pełna warzyw jest również sałatka wiosenna z jajkiem, a także sałatka z arbuzem i fetą.

Życzymy smacznego!

Sałatka dietetyczna z tuńczykiem

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.